איך לשלוח מידע פרסומי מבלי לקבל תביעה?

חלק גדול מהצלחה של עסק זה שליחת מידע פרסומי. מידע זה יכול להגיע בשלל צורות, בין אם זה דרך ניוזלטר קבוע אליו נרשמים הלקוחות על מנת לקבל יותר פרטים ומבצעים, הודעות SMS, הודעות בפלטפורמות החברתיות, ועוד. איפה נחצה הקו, ולמה חשוב לשים לב כשרוצים לשלוח מידע פרסומי מבלי לקבל תביעה?

מידע פרסומי – מה מותר ומה אסור

אנשים רבים אינם מבינים כל כך בתחום הפרסום, מידע פרסומי, ובכלל את חוק הספאם עצמו. דבר זה נחשב למאוד ויראלי ומדובר בשנים האחרונות, בעיקר בגלל שתחום הפרסום נהיה יותר ויותר אינטנסיבי בשנים האחרונות, בעיקר בהודעות פרטיות, מיילים פרטיים, ועוד.

חוק הספאם בעצם נוצר על מנת למנוע הטרדות מיותרות. מה זה אומר הטרדה? זה בעצם אומר הודעה בעלת אופן או מסר פרסומי שקיבלנו, מבלי שרצינו בכך או מבלי שנרשמנו. אולי נרשמנו ולא ידענו? זה גם נחשב להטרדה. הרי מי רוצה לקבל מידע פרסומי מטריד? אולי רק לקוחות שבאמת מקבלים ערך כלשהו ממידע זה.

השאלה הנשאלת האם הודעה או מייל שנשלח הוא בעל מסר פרסומי או שירותי, יכולה להסתיים בתוצאה של "שטח אפור", גבולי ביותר ולא ממש חציית קו. הרי הודעות רבות שאנחנו מקבלים הן אכן בעלות אופי פרסומי, ותמיד מציעות מוצרים או שירותים כלשהם. אז איפה כן נחצה הקו האדום? בעיקר אם ההודעה נשלחה לנו מבלי שנרשמנו לשירות או לניוזלטר הקבוע.

מהי הדרך הנכונה לשלוח מידע פרסומי?

לפני ששולחים מידע פרסומי כלשהו מומלץ ואף חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי, על מנת להבין את הסיכונים ולהימנע מתביעות מיותרות. דבר שני, חשוב להכיר את חוק הספאם על שלל נגזרותיו, ובין היתר עד כמה זה קריטי וחשוב לקבל את אישור הלקוחות לשליחת מידע פרסומי, במיוחד בכתב. אם לקוח נרשם לניוזלטר, הודעות SMS וכיוצא בזה, הכל בסדר. אם לקוח אינו נרשם ואינו מעוניין לקבל מידע פרסומי, זה כבר בעיה.

הדרך להשיג אישור מלקוחות זה בדרך כלל "על הדרך". מה זה אומר? זה אומר שמציעים להם שירות בכל דרך פרסומית שהיא, ועל מנת לקבל את השירות או המוצר, הם צריכים לסמן וי בשורה שמעניקה לכם אישור לשלוח להם מידע פרסומי כלשהו. כך תהיו בטוחים וגם תהיה לכם הוכחה שהלקוח עצמו אישר את דבר הפרסום ולא עשיתם שום דבר רע, בטח לא כזה שמצדיק תביעה.

מה קורה במידה ושולחים ללקוחות שאינם מעוניינים לקבל או מעולם לא נרשמו לקבלת המידע הפרסומי? הלקוח יכול לתבוע אתכם, בעלי העסק, ולקבל פיצוי של עד כ-1,000 ש"ח לכל הודעה. וזה לא הכל – הלקוח בנוסף יכול אף לתבוע אתכם על משלוח פרסומות בניגוד לחוק, מה שנחשב לעבירה פלילית.

לסיכום, ניתן להגיד בפה מלא שלא מומלץ, בתור בעל עסק, לשלוח מידע פרסומי לאנשים שאינם מעוניינים בכך ואף רואים זאת כהטרדה לכל דבר. דבר זה יכול להסתיים מאוד לא טוב, בנזק כספי ובנזק למוניטין של העסק. לכן, מומלץ להבין קצת יותר את העולם הזה ולהתייעץ עם עורך דין פלילי ובעלי מקצוע המבינים בתחום זה.

רוצים להגיב?

אודות BNM

צוות יועצים עסקיים אשר עוזרים לכם להבין טוב יותר את עולם העסקים ואת עולם ההשקעות והנדל"ן, אם יש לכם שאלות, אל תהססו וקראו עוד.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר של BNM