הקמת משרד בבניין מגורים

אם אתם בעלי עסק ואתם מעוניינים להקים משרד משלכם, או משרד נוסף דווקא בבנייני מגורים, יש כמה דברים שחשוב שתבדקו לפני כן. במהלך הקמת משרד בתוך בניין בעל חללים ורכוש משותף, בעל העסק חייב לערוך בדיקה על ידי בעלי מקצוע המתמחים בתחום זה על מנת לבדוק את תקינות המבנה והחלל המשותף.

הקמת משרד – מאיפה מתחילים?

בתור בעל עסק, להקים משרד משלכם יכול להיות צעד מאוד מבורך אבל גם מעט מורכב ואף בירוקרטי, אך תהליך זה לא חייב להיות בהכרח קשה כל כך. כן חשוב להבין מעט בתחום על מנת לדעת לאן אתם בדיוק נכנסים, אפילו מבירור קצר אפשר להבין ולהשכיל מעט יותר.

כמובן שהקמת משרד זה לא רק להקים משרד, זה הרבה יותר מזה. מבחינה עסקית, חשוב שבעל העסק יבין מה זה בדיוק אומר. חובה לערוך בדיקת רכוש משותף הכולל בתוכו בין היתר בבניין מגורים: לובי, חדר מדרגות, חדר אשפה, מבואות, מסדרונות, מחסנים ועוד. בעיקרון כל מה שנחשב לחלל משותף עם שאר הדיירים או העסקים בבניין עצמו.

זו לא בדיוק חוכמה לעבור לבניין מגורים, להקים משרד ולא לדעת מהו טיבו של הבניין והחללים המשותפים שבו המשרתים את כל הבאים ושבים. לכן, קריטי לערוך בדיקת רכוש משותף. כמובן שהחללים המשותפים הם הרבה יותר מרק לובי וחדר מדרגות, ועשויים לכלול גם את הגג, מעקות, ריצוף, צבע, נגרות, ובעצם כל מה שקשור אף לאינסטלגיה של הבניין.

למה זה כל כך חשוב? התשובה מאוד פשוטה: גם משרד הוא נכס, בדיוק כמו דירה, ובמיוחד בבניין מגורים בו קיימים דיירים ורכוש משותף. לכן, חשוב, בתור בעלי עסק, שתדעו בדיוק איזה סוג נכס אתם רוכשים, האם יש בו לקויות שונות, מהם החסרונות ומהם היתרונות, על מנת שלא תגיעו למצב של משרד לא מתפקד או עם לקויות רבות הדורשות תיקון מיידי.

המשרד זה הבית השני שלכם

אין ספק שעובדים רבים ובעלי עסק מחשיבים את המשרד כבית השני שלהם, ולא סתם – הם מבלים במשרד הרבה יותר שעות ממה שהם מבלים בבית, ולכן זה בהחלט לגיטימי לערוך בדיקה על מנת לראות האם יש ליקויים בנכס הפוטנציאלי, בדיוק כמו בדירה, ובמיוחד אם מדובר בבניין מגורים.

עריכת בדיקת רכוש משותף היא דבר קריטי גם למי שרוכש נכס למטרת עסקים וגם לדיירים הגרים בבניין. במידה והקבלן מסיר מעצמו אחריות לליקויים שמתגלים בבניין, העלויות ועוגמת הנפש ייפלו אך ורק על הדיירים. מה שאומר שגם בעל העסק יצטרך לשאת בהוצאות, מה שבהחלט לא מקובל ואף מיותר לחלוטין.

תוצאות בדיקת הרכוש במשותף יכללו לרוב תוצאות של בדיקת צנרת, חשמל, צבע, נגרות, חיפויים, חניון, גדרות, וכל דבר שיכול להוות ליקוי ושייך לחלל המשותף בבניין. בדיקה זו היא הכרחית עבור כל בעל עסק המכבד את עצמו ומעוניין לחסוך מעצמו בעיות רבות, הכוללות אף בעיות עם דיירי הבניין. כמובן, במידה ולא מתגלים ליקויים, תוכלו להקים משרד בבניין בו רציתם ולהיות עם ראש שקט בנוגע לנכס אותו רכשתם או השכרתם, ולהגשים את את החלום שלכם עם משרד משלכם לעסק.

רוצים להגיב?

אודות BNM

צוות יועצים עסקיים אשר עוזרים לכם להבין טוב יותר את עולם העסקים ואת עולם ההשקעות והנדל"ן, אם יש לכם שאלות, אל תהססו וקראו עוד.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר של BNM