עובדות על מיסים שכל עצמאי חייב לדעת

פתיחת עסק היא דבר מרגש ומאתגר כאחד. הרבה אנשים מחליטים להיות בעלי עסק אך לא באמת מבינים את המשמעות והאחריות הרבה הכרוכה בכך. פתיחת עסק היא דבר קל מאוד, בו נרשמים לרשויות המיסים ומצהירים על כך שפתחתם עסק, ומפה הדרך עוד ארוכה מאוד.

התנהלות עם מיסים במדינת ישראל

לא מלמדים אותנו בבתי הספר כיצד להתנהל עם המדינה ואיך למלא טפסים בירוקרטיים ארוכים ומסורבלים, ובמיוחד בשביל זה יש בעלי מקצוע שיכולים לעזור לנו בכך כמו רואה חשבון, יועץ מס, ובמקרים מורכבים יותר, אפילו עורך דין מיסים.

אין ספק שהתנהלות עם רשויות המיסים אינו דבר קל, והרבה אנשים דווקא מעדיפים לחסוך כסף ולהתנהל לבד אבל זה לא תמיד דבר חכם. לפעמים, הכסף שהם יחסכו יחזור עם ריבית וקנסות במידה ולא ימלאו טפסים בצורה הנכונה או לא ישלמו תשלומים בזמן, ובדיוק בשביל זה קיימים אנשי מקצוע המומחים בתחום המיסים.

כל עצמאי חייב להתייעץ קודם כל עם מומחה בתחום המיסים על מנת להבין בדיוק לאן הוא נכנס, לאן העסק שלו הולך, ומהם צרכי העסק. כל עסק צריך משהו אחר, בהתאם להכנסותיו, הוצאותיו, והגודל שלו. ככל שהעסק יהיה יותר גדול ומצליח, כך הוא ידרוש יותר בירוקרטיה ויותר התנהלות, כמו עוסק מורשה למשל לעומת עוסק פטור. עוסק פטור,כשמו כן הוא, פטור ממס בעוד שעוסק מורשה צריך להתנהל גם מול מע"מ.

אני עצמאי – מה חשוב לדעת?

חשוב מאוד, בשלב הראשון, לנהל את כל ההכנסות וההוצאות שלכם בתור עסק על מנת לדווח בסוף השנה או באמצע השנה, כל חודשיים (במידה ואתם עוסק מורשה) למע"מ. עסקים מדווחים בהתאם להכנסה שלהם, במיוחד אם היא משתנה, וכמובן שחובה לעדכן את רשויות המיסים בכל שינוי בעסק.

הדבר השני הוא להעסיק רואה חשבון או יועץ מס, שיוכל לטפל בכל עניינכם העסקיים באופן שוטף וגם בסוף השנה. עם תשלום קבוע לכל השנה, תוכלו להיות עם ראש שקט ולדעת שמטפלים בכם כמו שצריך. בנוסף, חשוב לקבל עדכונים שוטפים מבעל המקצוע שאת שירותיו רכשתם, על מנת שלא תישארו בערפל, כי זה בכל זאת העסק שלכם.

במקרים מורכבים יותר, אנשים שוכרים את שירותיו של עורך דין מיסים, כמו למשל במקרים של השתמטות מתשלום מס, העלמת מס, קנסות, אי הגשת דוחות או הצהרות הון, קבלות פיקטיביות, חקירות של מס הכנסה או ביטוח לאומי, ועוד. מדובר בעבירות מס אזרחיות או פליליות.

אנשים רבים אינם מודעים לבעיות שקיימות מול רשויות המיסים, ולעיתים אפילו אינם מודעים לכך שיש להם קנסות או חובות על סך אלפי שקלים, גם אם הם התנהלו כחוק וכמו שצריך. במידה ונתקלתם בבעיות מול רשויות המיסים, חשוב להתייעץ עם עורך דין מס הכנסה המומחה בתחומו שיידע כיצד לטפל בעניין בצורה המהירה והטובה ביותר, ללא כל פשרות, ולהגיע להסדר מול הרשויות. זהו בהחלט לא תהליך פשוט אבל אפשר לצאת ממנו בצורה טובה ויעילה.

בכל מה שקשור להתנהלות מול רשויות המיסים, אין ספק שזהו הליך בירוקרטי, לא נעים, לא קל ובעיקר מסובך לעיתים. חשוב להבין בהליכים אלו קצת יותר ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע.

רוצים להגיב?

אודות BNM

צוות יועצים עסקיים אשר עוזרים לכם להבין טוב יותר את עולם העסקים ואת עולם ההשקעות והנדל"ן, אם יש לכם שאלות, אל תהססו וקראו עוד.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר של BNM