פיתוח מיומנויות ניהול – איך עושים את זה נכון?

ייתכן שאתם מחפשים אחר יועץ ארגוני, אולי מנטור לעסקים. כך או כך, אתם כנראה מבינים את המשמעות הכבירה שיש לניהול נכון של העסק. הניהול הנכון של העסק מוביל להצלחה עסקית-מקצועית, בשורה התחתונה. הנה לפניכם מספר דגשים שחשוב לדעת.

בין אם אתם מנהלים חברה קטנה, ארגון גדול או בית עסק מקומי, מיומנויות הניהול שלכם הן פקטור מכריע בהצלחה בפעילות העסקית שלכם. ובמילים פשוטות יותר, ניהול מקצועי הוא ניהול שגורם לעסק לגדול, להתפתח ולשגשג. ועד שנגיע לעידן בו המכונות יתפעלו את העסק באופן אוטומטי לגמרי, בינתיים הניהול הנכון של העסק הוא בידיים של בעליו. אם אתם מרגישים שניחנתם אמנם במיומנויות ניהול, אך הן זקוקות לחידוד, השורות הבאות עבורכם.

יועץ ארגוני – מה תפקידו בפועל?

המובן מאיליו הוא, שהפעילות העסקית היא פועל יוצא של הניהול של העסק. ללא מנהל עסק או אחראי מסוג כזה או אחר, העסק לא יכול לתפקד. אבל מה קורה כאשר מנהל העסק אמנם נמצא במקום, אך תפקודו המקצועי לוקה בחסר?

אחד מהתפקידים של יועץ ארגוני הוא להגיע פיזית לבית העסק. כאשר אתם מזמינים חברת ייעוץ ארגוני לעסק, היא למעשה סוקרת את העסק, בוחנה את ההתנהלות בו, מאבחנת את האינטראקציות האישיות-מקצועיות בין העובדים ועוד. לאחר בחינה מדוקדקת של ניהול ותפקוד העסק, יועץ ארגוני ייתן את חוות דעתו ויסייע בבניית תוכנית עבודה מסוימת.

ייעוץ ארגוני – כיצד מתבטא בעסק?

אותה תוכנית הנבנית על ידי היועץ הארגוני, למעשה נועדה לבצע רפורמה מסוימת בעסק. מה שמוביל אותנו להבין, שבעל העסק חייב להיות שותף אקטיבי בתהליך הפיתוח הארגוני שמתבצע בעסק. ללא המעורבות של בעל העסק בתהליך, ייעוץ ארגוני, מקצועי ככל שיהיה – לא יהיה שווה פרוטה.

בנוסף למה שציינו עד כה, חשוב לדעת שישנם גם קורסים בפיתוח ארגוני, סדנאות לשיפור מיומנויות ניהול ועוד. הסדנאות והקורסים עשויים לשפר, לחדד ולדייק את מיומנויות הניהול של בית העסק, אבל חשוב ללמוד אותם במקומות הנכונים ועל ידי היועצים הנכונים. בפועל, יהיה חשוב להתייעץ עם יועצים ארגוניים שמכירים את תחום העיסוק שלכם.

פיתוח מיומנויות ניהול אונליין

עבור מי שפשוט אין לו או לה זמן להגיע פיזית לסדנאות וקורסים, בימינו יש גם אפשרות ללמוד אונליין קורסי ניהול ופיתוח מיומנויות. בעוד שישנן לא מעט חברות ייעוץ ארגוני מקצועיות, יהיה כדאי לנסות לאתר חברת ייעוץ ארגוני שמאפשרת להירשם לקורס ניסיון, אולי סדנת ניסיון קצרה.

בסופו של דבר, קורסי אונליין עשויים להוות תחליף מעולה לסדנאות הפיזיות, שאליהן יש צורך להגיע. ישנם לא מעט בעלי עסקים שפשוט אין להם את הזמן להגיע לפגישה של פנים מול פנים מול יועץ ארגוני והתפתחות ארגונית. עבור אלו, הפתרון של ייעוץ ארגוני אונליין יהיה הפתרון המומלץ.

מה עוד צריך לדעת על ייעוץ ארגוני?

את המהות האמיתית של התהליך מבינים תוך כדי הביצוע שלו בפועל. לא תמיד אפשרי להבין כבר בתחילת התהליך את הצפי הסופי, את התוצאה הרצויה. בסופו של יום, התפתחות ארגונית מצריכה גם סובלנות מסוימת, נכונות לשנות את דרכי ההתנהלות העסקית ותשוקה לעשות זאת.

המאמר נכתב באדיבות אתר גואפ

רוצים להגיב?

אודות BNM

צוות יועצים עסקיים אשר עוזרים לכם להבין טוב יותר את עולם העסקים ואת עולם ההשקעות והנדל"ן, אם יש לכם שאלות, אל תהססו וקראו עוד.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר של BNM