תחום הסייבר בעולם העסקים

לא רק שהסייבר קיים ונוכח בעולם העסקים, עולם העסקים לא יכול להתקיים רגע אחד ללא סייבר, מערכות אבטחת מידע, מומחים לסייבר וכו'. אם כך, בואו נדבר על זה לרגע, עד כמה עולם העסקים תלוי בעולם הסייבר? ועד כמה סייבר בעצם אחראי לפעילות העסקית התקינה של בעלי עסקים, חברות וארגונים? הנה כל המידע המעניין לפניכם, עסקים, סייבר והקשר בין לבין.   

אם לרגע נדבר על התקופה הנוכחית של חיינו, הרי שהקורונה הפכה לקטליזטור מאיץ מבחינה דיגיטלית. במילים אחרות, בתקופה הנוכחית הדיגיטציה עברה תהפוכות והתקדמות מטאורית, מאחר שבעלי עסקים רבים מצאו את עצמם בלי יכולת לתפעל את העסק שלהם באופן פיזי. כפועל יוצא מכך, בעלי העסקים פנו לעולמות הדיגיטל והשקיעו בהם משאבים רבים. מאחר שתחומי הדיגיטל נשענים על סייבר ובעלי העסקים חיזקו את נוכחותם הדיגיטלית, בעלי עסקים נהפכו גם הם תלויים בעולם הסייבר.

המעגל של עסקים -> סייבר -> דיגיטל -> עסקים

זה מעין מעגל קסמים שלא באמת אפשר לשבור אותו. כל אחד מהצדדים צריך את השני, נשען על האחד ולא יכול להתקיים ללא זה שלצידו. עולם העסקים לא יכול להתקיים ללא סייבר, והסייבר מתפרנס מאבטחת עסקים שפנו בשנתיים האחרונות לעולם הדיגיטל.

תחום הסייבר סובב כל תחום עסקי כמעט, אולי למעט פיצוציות שכונתיות שעדיין שומרות את המסמכים שלהן בקלסרים ותיקיות בארון. כל עוד העסק שומר מידע בענן, מוציא חשבוניות דיגיטליות, מקבל תשלומים אונליין וכו', בעל העסק חייב סייבר שיגן עליו. ובמקרים מסוימים, חברת אבטחת מידע שלמה שתעמוד איתנה מאחורי העסק. וכשמדברים על עולם הסייבר המגן על עולם העסקים, למעשה מדברים על מערכות של אבטחת מידע.

אבטחת מערכות מידע – אבטחת מידע בתחום הסייבר

אבטחת מידע זהו תחום בתוך עולם הסייבר, שאליו אנשים רבים מבצעים הסבה מקצועית בימינו. מאחר שעולם הסייבר רק הולך ומתפתח, בתחום הזה גם קיימות לא מעט חברות סטארט-אפ, חלקן כבר ביצעו אקזיטים של סכומי כסף אסטרונומיים.

אם אתם מעוניינים ללמוד את עולם הסייבר ולהעמיק בו, אתם יכולים לעשות את זה במגוון מכללות, בתי ספר ומוסדות לימוד בארץ. גם אם אין לכם שום רקע בעולם הסייבר, ייתכן שתוכלו לבצע הסבה מקצועית לתחום זה ולהתחיל לעבוד בו לאחר סיום הקורס הרלוונטי.

כמו בעולם העסקים גם עולם הסייבר פתוח להתפתחות מקצועית

כמו בתחומי עיסוק אחרים, גם בתחום הסייבר אפשר להתחיל מתפקיד X, ללמוד ולהתפתח עם השנים, לעבור לתפקיד Y ולבסוף אפילו לנהל צוותים. אם אתם מחפשים אחר מכללה מומלצת ללימודי סייבר, אנחנו נמליץ לכם על בדיקת מכללות באינטרנט, בדיקת ביקורות על מכללות, חוות דעת של סטודנטים בפורטלים לימודיים ועוד.

אם אתם מתקשים לאתר מידע הנוגע ללימודי הסייבר, אתם תמיד יכולים לקבוע גם פגישת ייעוץ במכללה המעבירה את הקורסים האלו. אם אתם מגיעים מרקעים טכנולוגיים שונים, ייתכן שיהיה לכם קל יותר לבצע הסבה מקצועית לעולם הסייבר. אבל גם אם הרקע שלכם לא טכנולוגי, אל תוותרו מראש, ייתכן שגם אתם יכולים לעבוד בעולם הסייבר. שווה בדיקה.

המאמר נכתב באדיבות האתר https://cyber-course.co.il/

רוצים להגיב?

אודות BNM

צוות יועצים עסקיים אשר עוזרים לכם להבין טוב יותר את עולם העסקים ואת עולם ההשקעות והנדל"ן, אם יש לכם שאלות, אל תהססו וקראו עוד.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר של BNM